
W połowie stycznia Chicago Tribune postanowiła wydawać się w dwóch formatach jednocześnie. W Polsce znamy takie praktyki tylko z życia magazynów kolorowych. Duży, tradycyjny rozmiar gazeta zachowała dla prenumeraty domowej i biurowej, zaś do sprzedaży ulicznej zmieniła format na tabloidowy (ze zdjęcia wynika, że dość nietypowy, jak na europejskie zwyczaje). Amerykańskim dziennikom nie zawsze dobrze robiły zmiany formatów (sprzedaż spadała) i wydawcy Tribune wyraźnie mają to na względzie (stary format dla stałych czytelników). Z drugiej strony ciekawe, jak długo redakcja jest w stanie produkować codziennie dwie gazety; to jednak dwa rozwiązania graficzne, inne długości tekstów, inaczej użyte ilustracje, podwójna praca redaktorów. A reklamy?
Informacje o tym wydarzeniu i komentarze specjalistów Instytutu Poyntera znajdziecie między innymi na stronie www.poynter.org
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz